Saturday 28 January 2012

Bandar Baru Bangi living HISTORY

Dengan ini termeterailah perjanjian antara aku ngn umi,walid untuk duduk kat kampung dan teruskan masa depan aku kat kampung.Lagipun alasan yang kukuh nak pindah kampung adalah untuk aku dapat melihat umi n walid supaya tidak duduk hanya berdua n taknak la orang ckp 'eh mcm mne entah tu,rumah dah besar,mak sakit kat bawah,ayah sakit kat atas takde sape tgok'.mungkin orang akan menilai aku iaitu seorang anak yang belum mendirikan rumah tangga dan masih tidak punya apa2 sijil.ohhh mesti bila balik kampung orang pandang hina nnti kat aku.okay dah!!tu bukan story dia.

    hari,masa,detik,saat seiring bergerak dan menandakan aku semakin hampir untuk berpindah kampung.haihh.serios aku sedih jugak nak tinggal kan bangi.yelah kan..gile ape,aku hidup sini/keje sini/sekolah sini/kawan pun kat sini/adik beradik kat sini/anak buah kat sini-tgok2 nak pindah mcm tu je.Tapi disebab kan aku seorang yang bernama ANAK yang masih belum cukup baligh n tak cukup POWER untuk jadi 'WALI' bak kata amin.hihiihihi.Banyak sangat peristiwa yang berlaku sepanjang 18 tahun hidup kat bandar baru bangi.kadang2 fikir2 balik tergelak pun ada gak.Terasa mcm nak AZAN je.Entah lah mcm mana rasanya kalau berpindah ketempat yang kte tak tahu ape yang akan menanti.mesti korang lari kan? wahhhhh seronok sgttt'okay mata pandang atas tangan atas bahu'.....


No comments: